28 Aralık 2015 Pazartesi

NURAY HOCAMIN VERDİĞİ ÖDEVİ BİTİRDİM.

Merhaba Sevgili arkadaşlar. Diktim Diktim Giydim bloğunun sahibesi Nuray hocamızın düzenlediği ekose etkinliğine bende katıldım. Ödevimi bitirdim. Evde kumaş çıkınımı karıştırdığımda tam anlamıyla bir ekoseli kumaşım olmadığını farkettim. Ama yine Ekosegiller familyasının bir kolu olan, uzaktan bakıldığında pötikareli havası veren, yaklaştıkça kazayağı deseni olduğu farkedilen...  yaaa tamam hocam işte dıdısının dıdısı anladık. Ama öyleymiş gibi kabul edin artık. Ödev almışım, bir güzel yapmışım, uğraşmışım artık bir (+) yı çok görme bize. İşte ekosegillerden bluzum :)))


Eveeet modelimiz burda dergisi 9/2012 - 106 nolu vintage model. Modelde yakada bir bant vardı ben onu sevmediğim için yapmadım. Kalıp kusursuz, provasız harika bir kalıp. Hatta bir tanede bu bluzun turkuaz mavisini kestim. Yukarıda metal kemerimle olan görüntüsü. 


Baştan sona kendi el emeğim olan çalışmalarımın önünde bir poz vermeliyim değilmi? 
Arka yakası V yaka olan bluza hareket katmak amacıyla kumaştan yaptığım biyeyi iki sıra şeklinde diktim. Yakayı hazır coton biye ile çevirdim. Siyah tayt pantolon ve stilettolarımla kombini tamamladım. Her zamanki çok sevdiğim topuzumu yaptım. Bu topuzda vintage. Çünkü benim anacığım gençliğinde bu topuzu çok kullanırmış. Aslında kumaşım artsaydı, kendi kumaşından şöyle uzun bir bandana dikip takacaktım ama olmadı.



Aşağıda görünen bu cıvıl cıvıl renkler Kaşe kumaşlarım. Geçen Cumartesi Bakırköy pazarından aldım. Pembe ve kırmızıyı toptan kestirdim. Metresi 15 TL. Ama yeşil kumaşı iki parça halinde 3 tanesi 5 TL. olan kumaşların içine atmışlar. Tabi hemen ikisinide aldım. Birde yanına bir elbiselik kumaş da alarak 3 parçaya 5 TL. verdim. Bazen insanı şansı yaver gidiyor. Aslında sabah erkenden gitseymişim  yığının içinde saks mavi ve yanık turuncu parçalarında olduğunu söyledi satan çocuk, düşünün 6 tane parça alsanız, (çünkü kalan parçalar 1'er m.) 3 tane kaban dikersiniz. Yani 10 TL. ye 3 kaban. Gözünü sevdiğimin pazarı. Haftaya inşallah sabah 5 te ordayım. Çokmu abarttım. :)))


Gidip önce mavi bluzumu bitireyim. Sonra hangi renk kabanıma başlasam diye karar vermem gerekiyor. Önce pembeyi kızım istemişti, sonra kırmızıya döndü. Şimdi didişiyoruz. O benim bu senin diye. Yetiştirebilirsem bir tane daha kareli kumaşım var. Onunla etek dikmek istiyorum. Ekosegillerden. :)))

Rengarenk bir hafta olsun inşallah.






23 yorum:

  1. Aaa,ama olmuş bu,çok çok minik ekose değil mi ooo???Sen zayıfladın mı aplaaa?Tü tü tü maşallah,kız pek güzel olmuş gömlek,sen de pek güzelsin,dağlara taşlara :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy iyi ozaman olduysa yaa. Acabamı diyip duruyordum. Kız aplacım zayıfladınmı diyen dillerin yirim ben senin. Bir lokma zayıfladım ewet. Yememek için takla atıyorum resmen. Ayrıca çok teşekkür ederim cicim. Çok öptüm.

      Sil
  2. Funda Hanımcığım ben de şahidim burdan bakınca ekose gibi duruyot. Nuray Hocam kesin kanaat notu verecektir. Ne de olsa gidiş yolu falan doğru yani :) Zincir kemerli hali çok havalı olmuş bu arada. Kumaşlara bayıldım. Böyle sizleri gördükçe ne tembel bir bloger olduğumu düşünüyorum. Şu çayımı bir içeyim de gidip ekoselerime bir bakayım, benden de bir şey çıkar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar uğraş sonra kanaat notu alama çok fena. :)) Ama bu yorumlardan sonra içim rahatladı. Ve aşkolsun tembellik ne demek? Hem çalışıp hem üretmek çok zor yine bravo diyorum. Hadi kolay gelsin. Sevgiler.

      Sil
  3. Harika harika harika. Model de manken de kumaş da harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim harika yorumunuz için Nilgün hanımcım. Sizin güzelliğiniz. Çok öpüyorum.

      Sil
  4. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Bluza mı bakayım aldığın kumaşlara mı bakayım yoksa yaptıklarına mı bilemedim. Bluz nefis olmuş ellerine sağlık sanırım bu kalıbı ben de deneyeceğim. Kumaşlar harika çok kıskandım hatta özellikle renkleri ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahayt zor duruna sokmuşum seni. Dik şekerim vallahi kalıp çok iyi. Ben birde mavi kestim hemen. Bakalım kumaşlardan farklı çalışmalar yapmayı düşünüyorum. Teşekkür ederim Aycancım.

      Sil
  6. Bana bak Funda kisisi, o yakalara, sirtlara oyle detaylar yapip, beni burda elin gavur memleketlerinde krize sokma!!! Gider Paris'yi bombalarim, Bruxelle'de tomayla insanciklara sular fiskirtirim, yaparimda yaparim yani.;))) Cok guzel ve chic olmus herzamanki gibi,ellerine saglik, el emeklerinin hepsi birarada sahane poz olmus. Opuyorum seni en kocanindan vintage kadin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda haykırarak gülüyorum. Allah iyiliğini versin. Kız annem dur dellenme al senin olsun, hemen göndereyim. Millete ne kıyıyosun, geberttin herkesi el kadar bluz için. hahahaha hala gülüyorum. Mevlüdem Allah sana sağlıklı uzun ömürler versin bacım bütün bluzlar yoluna kurban. Bende çok öptüm.

      Sil
    2. Mevlüdeee beni güldürdün Allah iyiliğini versin emiii :)))) Funda senin yazın da çok keyifliydiii

      Sil
  7. çok güzel olmuş iyi günlerde kullanın sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, öpüyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  8. Onlar uzaktan akraba olur zaten :))
    Çok güzel olmuş, sana da çok yakışmış Funda'cığım, ellerine sağlık.
    Yeni yılda iyilikler, güzellikler, mutluluklar hiç yakanı bırakmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ewet öyleymiş. Melined Mevlüde sormuş ekolesi kumaşın amcasının kızıymış. Hahaha. Bu güzel yorum için çok teşekkür ediyor ve cümlemiz için aminnnn diyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  9. Cancağızım bluzunu görünce resmen bittim çok şık ve kibar sanada çokkk yakışmış hadi bakalım ekoseler gelmeye başladı:) güzel günlerde sağlıcakla giy ayrıca iyi seneler arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Ayselcim. Aynı kalıpla birde mavi rengini diktim. Allam yaa bir fotoğraf çektircek kimse bulamadım. Bütün ev fertleri çok meşgul.:)))

      Sil
  10. Fundaaaa bu sefer hoca tembel çıktı,kendi daha yapamadı bir de beğenmeyecek mi (halt etmiş :))) Senin numaralı buluzunu sevsinler kısss ,ne güzel olmuş öyle,ellerin dert görmesin ,keyifle giyildiği belli oluyor,hele o köşedeki fotoğrafına bayıldım Fundaaa,gerçekten ,hepsi senin eserin ve şahane görünüyor ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok benim güzel hocam başınıza gelenler az buz şeyler değil. Olsun. Ne zaman hadiyin derseniz o zaman yollarız fotoları. Sağol hocam çok naziksiniz. Benim elimden çıkan köşemi bende çok seviyorum. Hep fotolarımı orada çektirmek istiyorum. Millet görmekten bıkacak. Şöyyyyle dağlar kadar öptüm. :)))

      Sil
  11. Her zamanki gibi harikasın canım. Ben kemerli kullanımını daha çok beğendim. arkadaki biye detayına bayıldım. Diğer el emeklerin ve sen müthişsin.Gülen yüzün dikiş aşkın hiç bitmesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemim sağol canımcım. Öyle aniden aklıma düşüverdi o arka detay sonta hoşuma gitti. Kalktım bir tane daha diktim. O güzel dileklerine kurban sağol arkadaşım cümlemiz için inşallah.

      Sil

Yorumunuz Başarıyla Alınmıştır.