6 Aralık 2015 Pazar

AHŞAP BOYAMA SAPKINLIĞI

İyi pazarlar Sevgili arkadaşlar. Yazın mutfak boyama maceramdan sonra bir daha uzun bir süre boya falan yapmam demiştim. Büyük konuşmuşum. Ahşap boyama bende  bir saplantı haline geldi ki anlatamam.
Aşağıda görmüş olduğunuz zigon, taaaaaaa benim gençliğimden kalmadır. 3 parça idi bir parçasının artık ömrü vefa etmedi. Anacığımdan aldım. Seni baştan yaratıcam dedim ve Sevgili Nowacraft'ında değimiyle estetik ameliyat uyguladım.



Aşağıda ameliyat öncesi ve sonrası yukarıda ise makyaj yapılmış halini görüyorsunuz.. Bu hale kolay gelmediler tabi. Önce aslan oğlum ve onun aslan arkadaşı birer zımpara alıp her tarafını zımparaladılar. Sonra ben nemli bezle tozunu aldıktan sonra iki kat boyadım. İyice kuruduktan sonra sprey vernik uyguladım. Vernik de 2 kat.



































Sonra minnak obje boyama eğilimi başladı bende. Eminönüne gittim. Tahtakalede Sabuncuhan içinde çeşit çeşit objeler var. İstanbulda olanlar için gidin bir bakın derim. Bu minik kuşları, yukarıdaki küçük kasayı, minik evi, içindeki kuşları hep oradan aldım. Hepsi ham boyanmamış şekilde satılıyor. Minik objeleri su bazlı akrilik boya ile iki kat boyayıp vernikledim. Sonra minik evimin arka duvarına peçete ile dekupaj yaptım. Sandığın üzerinde görünen çiçeklerde peçete ile dekupaj oldu. Evimin önünde sarkan kalpleride ben ördüm.
















Bu orta sehpamda bildiğiniz kahverengi bir sehpaydı, üstü vernikli, ama artık seni görmekten bıktım dediğim bir sehpaydı. Boyutları benim salonuma çok uygun olan ve şekil itibarıyle çok hoşuma giden bu emektarıda ameliyat masasına yatırdım. Buncağızda aynı işlemlerden geçti ve gencecik bir görünüme sahip oldu. Bazen diyorum kendimide zımparalsam, boyasam, 2-3 kat vernik atsam bi 10 yaş gençleşirmiyim acaba? :))))

Aşağıdaki ayaklı tepsiyi de Sabuncuhan da buldum. 1 tane kalmıştı,  nasıl kaptığımı bilemedim. Çünkü aramadığım yer kalmadı, yok. Hep kalpli, yuvarlak modeller var bu dikdörtgen model yok. Diğer adı da simitçi tablası olan bu güzelliğide el attım. Yüzü gözü parladı.


Artık iyice abartmaya başlamıştım. Bir elimde fırça, bir elimde boya kovası, sağa sola saldırır hale gelmiştim. Gözüm etrafta dört dönüyordu. Ne bulursam boyamak verniklemek istiyordum. En sonunda bir gün pazardan dönerken bir köşeye atılmış bu meyve sandığını buldum. Dedim "Sen ne güzel benim Burda dergilerimin yeni yuvası olursun. Elimdeki yükleride içine doldurup eve geldim. Sildim zımparaladım, boyadım, vernikledim. İşte sonuç, her zaman elimin altında olması gereken burda dergilerime yeni bir yer olmuşken salonuma da dekoratif bir parça olmuş oldu. Belki ilerde üstüne çiçek, böcek birşeyler çiziktiriririm. Haa birde altına, 4 köşesine tekerlek monte edilecek. 



Artık boyanacak bir şey kalmadı derken, zavallı kocacımda tamda kurtulduk artık derken, bu sefer de çerçevelerime taktım kafayı. Tabiki onlarıda boyadım. E çerçevelerin içi boş kalacak değidi ya. Yeni tutkum etemin panolar. Baykuşlu, çiçekli, melekli, kuşlu, kar kristalli, yoncalı bir sürü işledim. Bir sonraki yayınım yaptığım etaminler  ve boyadığım çerçevelerim olacak. Bu işlerin arasına da, keçeyle süslediğim bir banyo perdesini, rengarenk kırlentleri sıkıştırdığımı da ilave edeyim. Normal değilim ben...

Mutlu Pazarlar.

22 yorum:

  1. Bayiliyorum senin bu anormal hallerine:))
    Yalniz su kendine uygulayacagin ameliyat olayina kafam takildi. Istersen kobay olarak kullanabilirsin beni:)) Talibim yani.
    Iyi ev halki seni gorunce kacacak delik aramiyor.
    Ama tabi gecirttigin evrimi gorunce inadina gozune gozune giriyorlardir, bizide bizide!!! der gibi:))
    Hepsi sahane olmus, kasayi okurken benimde aklim direkt olarak kucuk mandalina kasama gitti, minnakligindan bende atmaya kiyamadim. Yaaaaggghhhh bulasmayacagim ben boya isine:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevlüdem yok gönüllü kobay olma sen. Sonra elimde patlarsın falan enişteyle papaz olmayalım. Ev halkına gelince alıştı garibanlar, önce kızıyorlar, sonra iş bitince eve bir misafir gelince bunu annem yaptı yada bunu bizim hanım yaptı diyerek övünüyorlar. Ama kızım geçenlerde anne bir ben kaldım, puantiye yapmadığın, deyince gülmekten ölüyordum. Garibanlarım benim yaaa. Boya işine sende gireceksin, gireceksinnn, gireceksin hahahhaa kaçış yok. Mandalina kasan seni bekliyor. Sende bu aleme dalacaksın Mevlüdeemmmmmm.

      Sil
  2. E doğru söylemişim :) Baştan yaratılmışlar.
    Aman arkadaşım o kadar kaptırma, öyle kendimi zımparalasam falan tehlikeli yollara girme. Zımparalama da peeling yap, maskeli bakım yap kendine :)
    Kucak dolusu sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha yok yok zımparalamam. Göz yaparken kaş çıkartmam merak etme. Yinede tavsiyen için teşekkürler. Benden de kucak dolusu sevgiler.

      Sil
  3. Funda'nın coşmasını iyi bilirim demiştim doğruymuş....Kız sen ne güzel işler yapmışsın...Sevda bir sen iki...Maşallah diyeyim de nazar değdi deme :))) Ameliyatlara da başlamışsınız sevgili doktor hanım,kız sen artık önüne gelen her şeyi elden geçirmeden bırakmazsın...O çarpı işlerini de çok merak ettim,seviyorum onları,o kalplerin yapılışını merak ediyordum,öğret onları bize de canım :)) Ellerine sağlık,keyifle otur ,keyifle kullan canım,öpüyorum seni ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla hocam nasıl tanımışsınız beni. Yaptım bir sürü iş vallahi. Ben akrep burcuyum, her zaman yapacak bir şeyler yaratırım kendime ama bazen terazinin dengesini bozup üst üste farklı şeyler denemeye kalkıyorum. Aklımdayken denemek istiyorum, sonra bir yığın iş oluyor. Dediğim gibi normal değilim, akrep olupta normalini görmedim zaten. :))) Kalp şablonunu sizin için yayınlarım hocam, çok basit. Bu güzel yorumunuza çok teşekkür ediyorum. Kocaman sevgilerimle...

      Sil
  4. Fena bilendim Fundacım. Çok kışkırtıyorsun bak zor zaptediyorum kendimi. Geçen sene ben de bunun desensiz olanından eski zigonlarımı boyamaya kalkışmıştım ve olay kalkışma boyutunda kalmıştı. Çünkü aklıevvel Koçtaş tezgahtarının aklına uyan ben acemi boyacı aklıevveli; blogcanlarımın tavsiye ettiği boyayı bulamayınca tezgahtarın verdiği yağlı boyaylı kullanmış ve birazcık da başarısız olmuştum. Gidip zavallı zigon takımı garajdan çıkarayım da bir ara yeniden boyayayım. Bu arada senin zigonların aynısı anneannemde, bunun üzeri desensiz olanı hem annemde hem de bende var. Zaten boyadığım da bendeki bu desensiz, çeyizimdeki zigonlardı :)

    YanıtlaSil
  5. Valla bilen Nurtencim. Bayılıyorum milleti gaza getirmeye. Hemen sehpana bir zımpara tekrar boya misler gibi olsun. Allahtan zımpara diye bir şey var. Boya kötü olursa bas zımparayı işte bu. Şimdi acayip bir eskiyi yenileme akımı var. Anneannendekini annendekini sendekini hepsini topla boya valla 9 lu zigonun olsun. 😄😄😄😄 :)))))

    YanıtlaSil
  6. Hahahaha,ben de mutfak takımını boyadığımda aynısını söyledim ama şu anda yine boya yapıyorum.Vah bize Fudaığım yaa.Etamin dediğin yerde de akan sular duruyor zaten.Örgü bir yandan,dikiş orada bekler.Ayyy kız ne yapacağız biz ??

    YanıtlaSil
  7. Bir daha büyük konuşmıycam. Hayatta daha yapmam dediğim şeyin serisini yapıyorum. Allah beni kahretmesin. Ama bu konuda tek olmadığıma sevindim. Ay kız bende bilmiyorum ne yapıcaz :)))

    YanıtlaSil
  8. Offff offff nelerr yapmışsın nelerrr hay maşallah yaptıklarını görünce sanki hepsi bir anda yapılabilir görünüyor ama çokk emek vermişin uygulamaların dizaynın ayy herşey süperr ellerin kolların gören gözlerin dert görmesin sayfana gelince gözüm gönlüm açıldı arkadaşım .İşleme yaptığın çerçevelerini de merak ediyorum hadi yeni bir postta görüşmek üzere iyi akşamlar öptümm.

    YanıtlaSil
  9. Şekerim bu güzel yorumun için çok sağolasın. Boya işi biraz uzun süren, biraz ortalık kirleten bir iş. Ama çok zevkli, renkler insana huzur veriyor. Güzel yorumuna bayıldım. Gönlü güzel arkadaşım. Çerçevelerimide hemen yayınlıycam canım.

    YanıtlaSil
  10. Bu boya işi beni de çok çağırıyor ama yüz vermiyorum şu sıralar ;)) Sizinkilere bayıldım özellikle o kasa fikri beni de cezbetti ellerinize sağlık hepsi harikalar :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç durma bir an önce başla derim, bak ne güzel şeyler çıkacak ortaya. ve Teşekkür ederim, öpüyorum.

      Sil
  11. Çok güzel ve iç açıcı olmuşlar. Benim evimde koyu koyu iç karartıcı eşyalarla dolu. Hangi akla hizmet aldıysam onları.2016 yazında benimde çok fena şeyler var aklımda kendileri ile ilgili.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dönem koyu mobilyalar çok modaydı. Birçoğumuz alıp pişman olmuşuzdur. Ama dert değil bununda çözümü var. Şimdiden merak ettim. 2016 yazında neler olacak.

      Sil
  12. Hepsi ayrı güzel, ellerinize sağlık. Beyaz sandık benim de aklımda uzun zamandır. Güzel bir sandık bulup taşıyayım eve ben de ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sandık çok işime yaradı. Birde atıl vaziyette olan bir şeyi değerlendirmek büyük zevk. Tavsiye ederim.

      Sil
  13. Hepsi de ayrı güzel olmuş Funda Hanım,bir süre sonra kullanılan eşyalara yeniden hayat katmak en güzeli ve beyaz kesinlikle ayrı bir asalet katıyor..Elinize kolunuza sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, yenilik her zaman insanın ruhunu yeniliyor. Mutlu ediyor. Hemde bütçeye katkı oluyor. Yenilikler bazı alışverişleri ötelemenizi sağlıyor. Teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.

      Sil
    2. Haklısınız, yenilik her zaman insanın ruhunu yeniliyor. Mutlu ediyor. Hemde bütçeye katkı oluyor. Yenilikler bazı alışverişleri ötelemenizi sağlıyor. Teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  14. Hepsi ruhun gibi cıvıl cıvıl neşe saçıyor. İnsanın yapamayacağı şey yok. Yeter ki istesin. Minik dünyana kocaman güzellikler katarak içinin güzelliğini yansıtıyorsun. Hepsi emek isteyen işler. Eline sağlık canım. 10 yaş gençleşme işine ihtiyacın olduğunu hiç düşünmüyorum. Harika bir eş, harika bir anne , çok güzel harika evinin kadınısın ... Enerjin mutluluğun muhabbetin daim olsun sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumunuz Başarıyla Alınmıştır.