26 Ağustos 2015 Çarşamba

MUTFAK YENİLEME MACERAM

Merhaba arkadaşlar. Geçtiğimiz hafta bir gün, günlük temizliğimi bitirdikten sonra mutfağımda bir kahve keyfi yapayım dedim. Kahvemi yudumlarken içime bir kasvet çöktüğünü hissettim. Sağıma soluma bakındım ve bu ruh halimin mutfak dolaplarımın koyu renginden olduğuna karar verdim. Çünkü bu evime 13 yıl önce taşındığımda günün trendi armut ağacı ve krem kaplama dolaplardı. Ama yıllar geçti, zevkler değişti. Artık dolapları sevmemeye başladım, aniden kafamda bir ampul yandı , ve kendi kendime "Neden dolaplarımı beyaza boyamıyorum?" diye sordum. Hemen harekete geçtim. İnternete girdim, didik didik daha önce boya yapıp tecrübelerini paylaşan arkadaşlarımızın bloglarını buldum. Okudum, okudum, okudum. Artık hazırdım. Aşağıda mutlu sona ulaşmanın karesini görüyorsunuz. Şimdi aşama aşama anlatıma geçiyorum.


Önce DYO mat sentetik dekorasyon boyası aldım, ama uygulamaya geçince hoşuma gitmedi ve buna rağmen bütün mutfağı 1 kat geçtik. İkinci kutuda parlak olanını tercih ettim. Şöyle ışıl ışıl dursun istedim.



Boya fırçası olarak kesinlikle rulo fırça kullanın. Havlu olanını tercih etmelisiniz. Boyanın daha rahat yayılmasını sağlıyor. Biz diğer fırçaları kullandık ama rulo fırça gibi iyi sonuç vermedi.


Boya ve fırça bilgilerinden sonra işlem başlıyor. Önce zımpara yaparak işe başladık. Gördüğünüz gibi prensesim zımpara da yardımcı oldu. Burada dolaplarımın önceki rengini de görmüş oldunuz. Armut ağacı kaplama MDF.


Bu sırada güzel oğlum dolap kuplarını ve kapakların hepsini söktü. Çekmeceleride çıkardık. Bende öyle durup sadece fotoğraf çekmedim, lütfen yanlış anlaşılmasın, teessüf ederim bakın. :))  Fotoğrafları çektikten sonra işime devam ettim. :)))


Bu görmüş olduğunuz ilk kat. Evet haklısınız çok kötü duruyor. Bende hafif bir kalp krizi geçirdim, ama yılmadım. Korkmayın, devam.


İlk kat bittikten sonra oğlum merdiven tepesinde kalakaldı, bende bir sandalye bulup yığıldım tabi. E sıcak bir taraftan, tiner kokusu bir taraftan mahvolduk.


Gördüğünüz gibi bütün kapaklar, kuplar söküldü. Çekmeceler iç dış olarak boyandı.


Bakın burada 3. kat. Çok güzel kapattı ve pırıl pırıl parladı.


Daha önce instagramda ve pinterestte paylaştım. Bir kez daha hatırlatayım. Kuplarınızı rahat boyamak için bir kürdana yada tahta şişlerede geçirebilirsiniz. Bende kürdan vardı. Biraz ince geldi ve bende bir parça peçete sararak kulpları oturttum. Daha sonra evde bir parça köpük vardı ve sapladım. Boya olarak soba boyası dediğimiz aliminyum boyadan aldım, ama kulplar boya tutmadı, çabucak sıyrıldı. Bende çözüm olarak ojeye başvurdum. Kızımın gümüş rengi ojesini kullandım, birlikte iki kat boyadık, sonuç süper oldu.


Hergün bir kat boyadık. Katlar arasında 1 gün kuruma süresi bırakırsanız daha güzel bir sonuç veriyor. 3. katta kuruduktan sonra yani 4. gün vernik uyguladık. Akçalı marka, mobilya için olan sprey vernik kullandık. Üzerindeki talimatları dikkatle okuyun. 25- 30 cm. uzaktan üst üste gelmeyecek şekilde sıkın. Aksi takdirde sprey damlacıklar halinde mobilyanın üzerinde birikiyor.



Çekmecelerin son halini görüyorsunuz.


Buda kiler dolabım. Burada bir türlü doğru ışığı yakalayamadım. Bazı yerler sarı gibi duruyor ama öyle değil. Her yeri eşit şekilde bembeyaz.


Sonra bu gazla kendimi banyoya attım ve banyo dolabımıda boyadım.



Lavabonun altındaki dolap. Yine ışığın azizliğine uğradı ve sarı çıktı. Artık kusura bakmayın.  Sözün özü asla zımparasız boyaya başlamayın, mutlaka havlu rulo fırça kullanın, kat aralarında 1 gün kuruma süresi verin ve mutlaka vernik kullanın. Zımpara boyanın yüzeye iyi tutunmasını sağlarken, vernikte darbelere karşı mobilyayı koruyor. Ben sonuçtan çok memnun kaldım. Mutfağıma bir bahar ferahlığı geldi.


Bu bahar ferahlığına birde deniz esintisi katmak istedim. Pembe, mint yeşili, mor arasında bir hayli gittim geldim ama turkuaz kumaşı görünce vuruldum, ve işte dedim deniz esintisi. Bu güzel kumaşla masa örtüsü, damacana örtüsü, ekmek torbası yapmayı düşünüyorum. Kurdele ise baharat kavanozlarımın kapaklarını süsleyecek. Kumaş üzerine keçeden bir hareket katmak istiyorum ama söylemem sürpriz. 
Çok yorulduk, ama kesinlikle değdi. Ruhunuzu tazelemek istiyorsanız, mobilyanıza yeni bir çehre katmak istiyorsanız, en önemlisi ben yaptım ve başardım duygusunu tatmak istiyorsanız deneyin derim. Artık kahvelerimi bahar ve deniz esintisiyle yudumlayacağım inşallah.

SEVGİLER.




38 yorum:

  1. kolay gelsin. Biz de boya badanayı yeni bitirdik. Aklınızda bulunsun DYO nun kokusuz su bazlı ahşap boyası da var. Emeğinize sağlık çok güzel olmuş. İyi günlerde kullanınız.

    YanıtlaSil
  2. Ohh güle güle kullanın. Su bazlı boyaların çabuk deforme olduğunu okudum, o yüzden dayanıklı olması için sentetik olanını tercih ettim. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. beyazın asilliği heryere yansımış cnm. ellerinize kollarınıza sağlık hepiniz yorulmuşunuz ama değmiş çok beğendim sağlıcakla kullanın kahvenizi çayınızı afiyetle için .

    YanıtlaSil
  4. Çok sağolasın canım. Beyaz ferahlık huzur gerçekten. Güzel dileklerine içten aminnnn diyorum. Cümlemiz huzurlu olalım inşallah.

    YanıtlaSil
  5. Emeğinize sağlık. Çok güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
  6. valla harika olmuş canım bayıldım,
    senin kiler dolabının renginden benim kızımın dolabı var,
    belki bende bir gün cesaretimi toplayıp boyarım
    hepinizin ellerine sağlık yorgunluğunuza fazlasıyla deymiş
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hemen cersaretini topla giriş Esmacım. Ben şimdiye kadar neden yapmamışım diye üzülüyorum. Güzel yorumun için çok sağolasın. Öpüyorum.

      Sil
  7. Ohh nefis olmuş miss gibi elinize emeğinize sağlık hepinizin, güle kullanın.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık çok güzel olmuş orijinal gibi

    YanıtlaSil
  9. Güpgüzel olmuş,ferah ferah kullanın sevdiklerinle Fundacığım.E örtüler de tabiki puantiyeli,kraliçelere de bu yakışır!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım çok teşekkür ederim. Vallahi bu gidişle bloğumun adınıda puantiye kraliçesi olarak değiştirecem. Çok öpüyorum.

      Sil
  10. Muhteşem bir iş çıkarmışsınız hep birlikte Funda Hanım,Maşallah.Nasıl da güzel olmuş..Beyaz kesinlikle her zaman huzur veriyor..Göz yormuyor,rahatlatıyor..Gerçekten inanılmaz güzel olmuş..sanırım 2 yıl önceydi biz de eşimle siyah sandalyelerimizi beyaza boyamaya karar vermiştik ki tam bi faciaydı.Sonra atıp yenisini almak zorunda kalmıştık..Çünkü herkesin şu muhteşem diye tanımladığı polisan x1 tam bir rezalet bence.Azcık bir yere değse boya kalkıyor..yağlı boya almakla iyi etmişsiniz..Keyifle kullanın inşallah..SEvgiler..

    YanıtlaSil
  11. Canım çok teşekkür ederim. Bir cesaet başladık sonu ne olur bilmeden ama çok şükür iyi oldu. Ben sizin sandalye maceranızı blogunuzda okumuştum. Hatırlıyorum.Sağlık olsun. Bu boyayla bütün oda takımını boyayıpta pişman olanlar var. Bu içten yorumunuz için tekrar teşekkür ediyor ve kocaman kucaklıyorum. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  12. Çok profesyonel olmuş. Bravo diyorum. Başka da bir şey diyemiyorum.Keyifle kullanın.

    YanıtlaSil
  13. Oooo bu güzel yorum için çok teşekkür ederim. Koltuklarım kabardı. Profesyonel olmak için 40 fırın kadar ekmek yememiz lazım ama oradan öyle görünüyorsa ne mutlu bana. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. ellerinize, emeğinize sağlık ailecek. sonuç zaten harika! biz eşimle bir masa 4 sandalyeyi boyayana kadar bitmiştik yorgunluktan. ne kadar zahmetli bir iş olduğunu bilirim. güle güle kullanın yeni mutfağınızı :))

    YanıtlaSil
  15. Evet oldukça zahmetli ama gerçekten değer bir iş. Ferah görüntüsü insanın bütün yorgunluğunu alıyor. Beğeniniz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  16. Ay ne büyük işlere kalkışmışsnız ! İyi ki böyle cabbar yardımcılarınız varmış. Dediğiniz gibi iş çok, sıcak bir taraftan, tiner kokusu... ama oje ile kulpların boyanması gibi parlak buluşlar da olmuş :))
    Zahmete değmiş, mutfağınız ve banyonuz aydınlanmış, güle güle kullanın.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. Gerçektende çocuklarımın destekleri olmasaydı hayatta cesaret edemezdim. Benim oğlumunda gözü kara yanısıra dekorasyonla uğraşmayı çok seviyor. Kizım bir yapıyor bir kaçıyor. Çok şükür bitirdik. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. Gerçektende çocuklarımın destekleri olmasaydı hayatta cesaret edemezdim. Benim oğlumunda gözü kara yanısıra dekorasyonla uğraşmayı çok seviyor. Kizım bir yapıyor bir kaçıyor. Çok şükür bitirdik. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  19. Gerçektende çocuklarımın destekleri olmasaydı hayatta cesaret edemezdim. Benim oğlumunda gözü kara yanısıra dekorasyonla uğraşmayı çok seviyor. Kizım bir yapıyor bir kaçıyor. Çok şükür bitirdik. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  20. Fundacığım,çalışkan arkadaşım çok güzel iş çıkartmışsınız ,ellerinize sağlık,renk seçimleri de müthiş,keyifle yenen yemekler ,dostlarla içilen kahveler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz. Gözlerimiz yollarda kaldı. Umarım tatiliniz iyi geçmiştir. Bizde gördüğünüz gibi bir epey çalıştık. Çok şükür bitti. Güzel yorumunuz güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  21. harika olmuş çok beğendim verdiğiniz uğraşa deymiş çok güzel olmuş hepinizin ellerine sağlık sevgiler...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Artık mutfakta daha mutluyum. :)))

      Sil
  22. Ooooooo bu ne sahane bır mutfak Fundam. Valla elıne dusmemeye gorsun hıc kacarı yok. Yıne sahaneler yaratmıssın: Bol kahvelı mutlu gunlerın gecsın mutfagında: Hepınızın ellerıne saglık. Benım bıle ıcım acıldı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Mevlüdem, sağolasın gülüm. Biz böyle çoluk çombalak her sene bir maceraya kalkışıyoruz. Sonuç fena olmadı. Benimde içim açılıyor valla. 10 dakikada bir kahve içesim geliyor. Çok öptüm.

      Sil
  23. ayyy bayıldım harika olmus ellerinize sağlık güle güle oturun.
    bende sizi sayfama beklerim http://cileklireccel.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  24. Çok teşekkür ederim. Hoşgeldiniz. Bende hemen ziyaretinize geliyorum. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  25. Nasıl cesursunuz. Harika olmuş. Baştan yarat şeklinde olmuş. Bayıldım ya. Emeğinize sağlık. Harikasıniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nilgün hanımcım. Bilmiyorum benimki cahil cesaretimi yoksa gözükaralıkmı karar veremedim. Sonucu bilmeden girişiyorum. Deneme yanılma yöntemiyle tecrübe sahibi oluyorum. Belki önceki hayatımda boyacılık yapıyordum. Nedersiniz? :)))))Şimdiye kadar yaptığım işlerden pişman olmadım. İnşallah bundan sonrada pişman olmam. Sevgilerimle.

      Sil
  26. Harika olmuş , herkesin eline sağlık. Turkuaz kumaşla daha ferah olacak. Bizim dolaplar aynı ve hiç içime sinmiyor kesin boyayacağım. Sizde görünce cesaret geldi , teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Türkan hanımcım. Hiç durmayın hemen boyayın derim. İnsanın ruhu aydınlanıyor. Gerçekten çok ferah oldu. Sevgilerimle.

      Sil
    2. Teşekkür ederim Türkan hanımcım. Hiç durmayın hemen boyayın derim. İnsanın ruhu aydınlanıyor. Gerçekten çok ferah oldu. Sevgilerimle.

      Sil
  27. Süper olmuş ferah ferah bayıldım. Benimde dolaplarım böyleydi bende boyadım ama ben henüz paylaşamadım resimlerini. Boyamaya üşenmedim de postunu yapmaya üşeniyorum :)) turkuaz beyaz uyumuna da bayılırımm..

    YanıtlaSil

Yorumunuz Başarıyla Alınmıştır.