18 Ocak 2016 Pazartesi

ÇİÇEKLER VE KADINLAR TEMALI ETKİNLİK BLUZUM

Selam sevgili arkadaşlar. Gerek ülke gündemi, gerek hastalıktan kırılan insanlar psikolojimizi hergün biraz daha etkiliyor. Bu kasvetli, sıkıcı kış günlerinde,  Sevda'nın, Nuray hoca ve Goncayla birlikte düzenledikleri Çiçekler ve kadınlar adlı etkinlik biraz olsun ruhumuzu aydınlattı. Benim etkinlik için hazırladığım pazen bluzum karşınızda.


Tabi öncelikle aldığım divitin kumaşları yıkadım. Pazen, divitin kumaşlar %100 pamuklu olduğu için yıkanınca çekiyor. Biçmeden önce muhakkak yıkamalıyız. 


 Burda dergisi, 2014/3 Mart ayı 126 nolu modeli kullandım. Kalıp bir hayli büyük bir kalıp, bir beden küçüğünü çalıştım. Yaka fazla açıktı, küçülttüm. Önde yaka yırtmacı yoktu ben açtım. Cep yoktu, ekledim. Omuzlar fazla aşağıdaydı, yukarı çektim. Maşallah son derece kusursuz bir kalıpmış. Temel beden kalıbımın üzerinde oynama yapsaymışım daha kolaymış.


Sevda Şahin nam-ı diğer Dikiş Kız. Güzel arkadaşımızın sayesinde Bursa kumaştan sipariş ettik kumaşlarımızı.


Bluzun dikişi bitice süsüleme kısmı çok zevkliydi. Kumaşa uygun mavi ve krem rengi sutaşını yakaya, kol uçlarına, etek ucuna,  makinede uygun iplikle diktim. Körüklü olarak çalıştığım cebede sutaşı diktim. Baktım yine bir eksiklik var. İstediğim otantik havayı tam yakalayamamışım. Birşeyler daha olmalı derken elime krem rengi iş orlonu geçti. Genelde kırlent yada battaniye çevresine yapılan bu ponponları ben bluzumda kullanmaya karar verdim. Dün gece bir hayli zamanımı aldı bu minnak ponponları örmek. Ama çok zevkli tavsiye ederim.


Baktım hala bir eksiklik var. Düşündüm ve takılar dedim. Deli kız gibi ne bulursam taktım. Sonuçta etnik bir çalışma,  bir fark olmalıydı.Bu soğuk kış gününde giyilebilecek en güzel kıyafet diyebilirim. O kadar sıcak tutuyorki anlatamam. Şimdi ikinci pazen çalışmama geçicem. Sanırım etek olacak. Her pazeni farklı bir metaryelle birleştirmek istiyorum. Umarım beğenirsiniz.
Sağlık, huzur, mutluluk yanınızda olsun. Allah bu havada dışarıda olmak zorunda olanların, evsizlerin ve zavallı sokak hayvanlarının yardımcısı olsun. Tabi bizde elimizden gelen yardımı yapalım inşallah.


SEVGİLER...

İLAVE


Nuray hocam ponponları yakın çekmemi rica etmişti. Hocam umarım işinize yarar. Ayrıca youtube' den de yararlanabilirsiniz." Tığ işi ponpon kenar yapılışı" diye arattığınızda birçok video çıkıyor. Kolay gelsin.



38 yorum:

  1. Çok beğendim,çok beğendim.Hemen drsevdasahin@gmail.com a at fotolarını.Yaşa kız.O pomponlara da bittim,eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayende şekerim, asıl sen daha çok yaşa.

      Sil
  2. Fundaaa çok güzel olmuş,çok çok beğendim.Kenarındaki ponponlara bayıldım,daha yakından fotosunu koy o ponponların lütfenn ...Bence tam da etnik havayı yakalamışsın,o bileziklere bayıldımm,keşke benim olsaaaa :))) Ellerine sağlık,çok neşeli ve enerjik bir hava ...Keyifle giyy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam hocam yarın fotosunu çeker koyarım hatta faydalandığım videoyuda koyarım. Bileziklerde size kurban olsun. Vereyim hemen kargoya vallahi. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Fundacığım sağol canım,yakından görünce anladım örneği,çok da güzel örmüşsün ...Bilezikleri de almış kadar oldumm,söylemen yeterrr canımm

      Sil
    3. Rica ederim güzel hocam, her zaman.

      Sil
  3. Fundacım süpersin valla. Ellerine sağlık. Yelekli halini çok sevdim ben. Ah aklıma da bir şeyler getirdin ama dur bakalım, daha pazen bile almadım ben :) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Nurtencim. Aklına birşeyler getirebildiysem ne mutlu bana. Ocak ayının sonuna kadar yolu var yaparsın elbet. Çok sağol.

      Sil
  4. Sağolasın canım. Çok öptüm.

    YanıtlaSil
  5. Piiiiiii, o ne zevksizzz, o kumasi cok aradin mi? demek isterdim ama dilim varmiyor ya kizz. Allahiiimmmm benim neden boyle alli morlu, dalli,gullu pazenim yoookkk!!!!
    Yakayi gorunce dedim yine yapmis yapacagini hain kurt:)) O sutaslari cok guzel olmus ama ben asil ponponlari elinde ormene bayildim Funda. Harbiden atom karincasin, masallah enerjine bitanem. Ellerine saglik, sicacik sicacik, bol neseli gunlerde giy hayatim.
    Bu arada kelepcelerine ba-yil-dimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız vereyim senin olsun. Ama sen inceciksin anam benim bluzumun içinde iki kere dönersin herhal. Yada al daralt annem senden kıymetlimi. Hahaha o yakaya zaten Mevlüdenin kabusu yakası diyorum. Cicim bu ponponların nasıl örüldüğünü anlatan video var. Onu buraya ekliycem yarın. Sende ör kız. Çok öptüm şekerim benim.

      Sil
  6. Ayy Funda instagram alalacele girmiştim ne göreyim sallamışın orayı iki kelime yazıp çıktım çünkü misafir bekliyordum blogunda görmeyi sabırsızlıkla bekledim ancak fırsat buldum .Bütün samimiyetimle söylüyorum şahane hemde çok şahane bir kıyafet hazırlamışın herşeyiyle 10 numara nasıl emek vermişin ama değmiş be güzelim her detayını inceledim hayran kaldım .Etek kısmındaki ponponları ben şal kenarı süslemesinde çok kullanırdım tabi örgü yapabildiğim zamanlar senden çok güzel fikir aldım demek kıyafete de olabiliyormuş inş. bende bir giysimde uygulayacağım bu anlamda da çok teşekkürler .Takılara zaten diyecek yok benzer otantik takılar bende de çoktur hatta antika olan vardı sağolsun kızım hepsini sahiplendi:))
    Veee seni bu güzel çalışma için al-kış-lı-yorummm <3 <3 senin havanıda yerimmm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayseliimmm benim güzel Ayselimm kız ne güzel yorum yazmışsın. Vallahi ben bu gazla bir bluz daha patlatıcam. Benden fikir aldıysan, örnek olabildiysem ne mutlu bana. Şimdiden kolay gelsin arkadaşım. Takılara özellikle gümüş ve otantik takılara özel bir ilgim var. Taaa küçüklüğümde rahmetli Barış Mançonun takılarına hayranlıkla bakardım. Hele paralı kolyelere, kocaman yüzüklere, kelepçe bileziklere (fotoda görüldüğü üzere) bayılıyorum. Tabi benim takılarımda kızımın odasında duruyor. Olsun dursun demekki annesini zevkini beğeniyorki sahipleniyor diye düşünüyorum. Bu güzel yorumun için bende çok öpüyorum. Sağol benim ince arkadaşım.

      Sil
  7. Süper olmuş hakikaten... O ponponlar sanki daha bir göstermiş modeli... Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeniniz için teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  8. Kumaşı nasıl güzelmiş öyle..Nefis bir etnik bluz olmuş,size de çok yakışmış modeli,hele süslemeler ayrı bir güzellik katmış,ellerinize sağlık Funda Hanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kumaşta ne zamandır gözüm vardı Hasibe hanımcım. Azra Akının dünya güzellik yarışmasında 1. Seçildiği sene Cemil İpekçi tarafından tasarlanmış kostümünün kumaşı bu. Çok severek aldım ve diktim. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Çok öptüm.

      Sil
  9. Kimseyle aynı şeyi giymeyi sevmem ama ilk defa bundan dikmek istiyorum. Özellikle ponponlarıyla. harika olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim. Dik valla arkadaşım giydikçe giyesim geliyor.

      Sil
  10. Öncelikle pazene bayılırım. Özellikle de bi aralar pek bi moda olan pijama versiyonlarına. <3 Artık bulamasam da. :/ Bu kumaşın aynısından bir arkadaşım çok şık bir ceket diktirmişti. Ona da bayılmıştım. Sizin modele de çok hoş gitmiş. İyi günlerde kullanın.
    Takibe aldım bu arada. Beklerim bana da. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz. Pazeni daha önceden biliyor olmama rağmen, blog arkadaşlarım sayesinde kumaşa daha da bir ısındım, hatta çok sevdim. Beğeniniz için teşekkür ediyor ve hemen ziyaretinize geliyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  11. Bu paylaşımı görünce resimler içimi kıpır kıpır yaptı. Ne kadar canlı hareketli özenli üstelik otantik içimizden bizden gönülden uğraşılarak emek verilmiş. Emeğine sağlık canım. Tüm detaylarına bayıldım güle güle kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol benim canım. Kırmızının göz alıcılığı insanı kıpır kıpır ediyor sanki. Beğenin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim Şebnemcim.

      Sil
  12. Kelepçeler inanılmaz güzel çok beğendim çookk :)) Bluz nefis olmuş su taşları o ponponlar çok değişik bir hava katmış ellerinize fikrinize sağlık :)) O ponponları yapmayı biliyorum ben bikerem ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aycan inanki o kelepçeleri farklı zamanlarda aldım. Ama sanki ilk defa alıyormuşum gibi resmen üzerine uçtum. Bunlar benim kaçıncı kelepçem artık bilmiyorum. o ponponları yapmayı biliyorsan bikerem sende yap bikerem. :))))

      Sil
  13. Çok şık bir çalışma olmuş, pazenlerle çalışmayı çok istememe rağmen hep erteliyorum, desenize, asıl kışa daha uygun sıcacık çalışmalar pazen ile daha amaca uygun olacak. Harika olmuş, süslemelerin ayrı bir hava kattığı ise bir gerçek. Elinize sağlık. Her etkinliğe katılamasam da şimdilik hayran hayran izliyorum. Bursakumaş pazarında böylesi güzellikler varsa yeniden bir göz atayım o halde. Güzel günlerde giyin Funda Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç ertelemeyin Handan hanımcım. Pazen hem dikimi kolay, hem süslemesi zevkli, hem görüntüsü farklı, hemde sıcacık tutan bir kumaş olduğu icin eminim başladığınızda gerisi gelecektir. Kumaşı instagramdan sipariş etmiştim. Bursa.kumaş pekuysal ticaret tam adı. Volkan bey ilgileniyor. Dikiş Sevdası bloğu Sevda hanımın vasıtasıyla arıyorum diye belirtirseniz pazenleri idirimli alabiliyorsunuz. Hemde 1 sene boyunca. Beğeniniz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  14. Blogunuzu Mevlüde Hanım'ın sayfasında gördüm. Bluzu çok beğendim. Sutaşı ve ponponlar ile harika olmuş. Ben de bu kumaşla birkaç yıl önce pantolon dikmiştim.Bluz olarak da çok başarılı.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Özge hanımcım. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bu kumaş başka güzel bir kumaş her modeli kaldırıyor. Pantolonda mutlaka çok güzel olmuştur. Sizde güle güle giyin. Sevgilerimle.

      Sil
  15. Ben sizi takibe almayı unutmuşum, ne kadar ayıııp:( geldim oysaki daha önce, çok gezdiğim bi gündü demek ki, eklemeyi unutup devam etmişim :))
    Çok güzel olmuş, çok yakışmış size, ponponlar süper ayrıca, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz sevgili G. Ziyaretinizden çok memnun oldum. Her zaman beklerim ve çok teşekkür ederim. Bende hemen ziyaretinizin iadesini yapayım. :))))

      Sil
  16. Ay ama ben buna bayıldım yaaa valla billa ne güzel olmuş bu :)) uç detaylarında ki ponponlar cepleri valla kişke benim olsa didim :D elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  17. Ayyy canım eğer bedenine uygunsa kargoyla yollarım, çok ciddiyim.
    Giydikçe beni hatırlarsın. Diktiklerimin beğenilmesine bayılıyorum zevkle paylaşırım hiç sorun değil. Çok öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda hanım ne kadar düşüncelisiniz, söylemeniz bile yeter :* 36 beden giyiyorum :/ Annemler karadenizli olduğu için size çekmişim diyorum küp gibi vücut var :D üst taraftan hepsini almışlar alt tarafa yürü ya kulum demişler :))

      Sil
    2. Hay Allah 42 beden bir bluz bu. Üst oldukça bol gelir. Küp benzetmenize çok güldüm, bende kilo alınca oyuntusuz oldum kalas misali :)))))

      Sil
    3. söylemeniz bile beni çok mutlu etti funda hanım ^.^ pantolunu tam giyiyorum düğmesini kapatıcam kavuşmuyor kabinde sağa sola balık gibi çırpınıyorum :D sonra ay bunu beğenmedim tarzım değil :P

      Sil
    4. Hahahaha hepimiz aynıyız demekki :)))))))

      Sil

Yorumunuz Başarıyla Alınmıştır.